9005420500 |
Iniciació en la pràctica AICLE/CLIL. Professorat de Primària |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Primària |
|
|
|
8/2/2021 - 16/5/2021 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
CLPI Iniciació en la pràctica AICLE/CLIL. Professorat de Primària
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic de 45 hores, organitzat en 5 mòduls i un projecte final on es treballa com integrar l’ensenyament de continguts curriculars i llengua anglesa a través d’estratègies i recursos que són aplicables a diferents àrees. Aquest curs es fa des de la plataforma Odissea de la pàgina Xtec.
|
| |
Objectius |
-Contribuir a la millora de la pràctica docent del professorat que imparteix una matèria no lingüística en llengua estrangera.
-Conèixer les bases teòriques i estratègies didàctiques on es recolzen els aprenentatges AICLE.
-Facilitar eines i recursos al professorat per poder dissenyar, millorar o adaptar materials AICLE.
-Reflexionar sobre la pròpia pràctica docent com a eina de millora professional.
|
| |
Continguts |
M1: What is CLIL?
The module strats with a reflection on your background knowledge of CLIL and your own expectations of the course. The second part of this module aims to open the CLIL perspective to participants.
M2: Content and Language
Exploring the relationship between content and language. The importance of language scaffolding is one of the key issues of this module.
M3: Cognition and Culture
The focus of this module is the relationship between engagement and high order thinking skills. Bloom's Taxonomy is introduced. Culture is a key point as well.
M4: Sequencing and Auditing Activities
The aim of this module is to introduce the Cummins' Matrix, a useful tool for auditing CLIL activities. The module offers some didactic sequences that are analysed through practical frameworks, and shows ways to assemble activities with a sense of progression, either focused on language or on content.
M5: Assessment in CLIL
This module aims to introduce the role of assessment in CLIL. Effective assessment examples are provided. The module ends up with examples of rubrics and how to create them.
Project:
A sequence of graded activities (minimum 1 lesson lasting 12 hours including 5 graded activities), that apply ideas from each module.
|
| |
Observacions |
El funcionament del procés d'inscripció i d'altres aspectes relacionats amb les activitats de formació es pot consultar a la pàgina d'informació
|
| |
Formador/a |
Raquel Hernández
|
| |
Avaluació |
- Realització i superació de les tasques proposades a cada mòdul.
- Transferència a l'aula d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
- Qüestionari de satisfacció de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Tenir una avaluació positiva de les activitats i tasques encomanades a cada mòdul
- Tenir una avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
- Haver complimentat el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat infantil/primària (especialitsta anglès o amb B2 mínim)
Requisits:
1. Disposar d'usuari XTEC actiu.
2. Haver certificat les activitats de formació adjudicades durant aquest curs acadèmic i l'anterior.
Criteris específics d’adjudicació. Les sol•licituds admeses s'ordenaran en funció de:
1.Vinculació al centre de treball 2.1.Funcionari 2.2.Interí 2.3.Substitut
2.Nivell de llengua C2,C1, B2.
Si ets docent d'un centre concertat, municipal o les acreditacions d’especialitat i/o nivell de llengua (C2,C1 o B2) requerides a la convocatòria no consten a l’ATRI, caldrà omplir aquest FORMULARI dins del període de sol•licitud.
Consulteu: RESOLUCIÓ ENS/2480/2017
|
| |
E-mail |
formlle@xtec.cat
|
| |
|
|